otrdiena, 2009. gada 24. novembris

nēģus pa 5 ls/kg vajag?

nē.
nevajag.
pat par velti viņus neņemtu.
pat, ja badā mirtu, neņemtu (ok, šis varbūt ir maķenīt pārspīlēts. badā jau pat dubļus var ēst.. :D ).

tā es attapos pie vēl viena "negaršo"..

nēģi man negaršo. nē, pat ne negaršo. nēģiem ir ļoti negaršīga garša, un rakstot šo, es sapratu, ka vārds "garša" manā izpratnē vispār uz nēģiem (uz kautkādiem apaļmušiem, kas viltīgi pretendē uz zivju statusu) nav attiecināms.
nēģi vienkārši ir tādi, kas pat neietilpst manā garšo/negaršo kategorijā.

dažreiz es šajā nēģu nerespektēšanā sajūtos ļoti vientuļi, jo visi apkārtējie jūsmo par tiem. ķer, grābj, pērk, pasūta, ved ciemkukuļos, ēd, rij, laizās un slavē.
fu.
jau nēģu faktura vien, jau tā aizdomīgā viņu konsistence neko labu par viņiem neliecina. ja tomēr mēģinam notvert šī elementa, ok, sauksim to par garšu, tad traukūdenī izmērcēta dzēšlapa garšo labāk..
piedodiet. piedodiet.piedodiet..

man, protams, bija interesanti, kad vasarā ar bērniem nometnē bijām eckursijā uz salcgrīvas nēģu tačiem. tas nēģu ķeršanas process un tradīcijas tiešam ir aizraujoši, bet.
ne vairāk.

vēlreiz piedodiet, man visi nēģi un visi viņu baudītāji.
;)

4 komentāri:

  1. nevajag vispārināt nēģu kā nekādu garšu...
    tādēļ, ka reti kur pasaulē vispār tādu lietu ēd. tā ir dziļi specifiska lieta, bet nekādā gadijumā tā nav NEKĀDA.
    lai arī tas būtu dziļi subjektīvi, tomēr aicināšu uz nēģa pagaršošanu tād''a semināra gaisotnē, ar garšas sazīmēšanas pieeju. domāju, ka rezultātā varētu būt līdzīgi kā ar nepārvaramu varu.

    AtbildētDzēst
  2. nē, kaspar. nēģi MANĀ uztverē ir pat vairāk kā kautkas negaršīgs. tas jau sen ir pārbaudīts.. nav tur ko. galu gala, visiem visam nav jāgaršo.
    ;)

    AtbildētDzēst