piektdiena, 2010. gada 19. marts

dzimšanas dienas torte

man reti kad tāda ir bijusi.
ja godīgi, tā uzreiz atcerēties varu tikai vienu, un arī tik tāpēc, ka tā bija tādā kā tipa kas vairāk nekā torte.
ja piepūlē prātu un sasprindzina atmiņu, tad kā no miglas iznirst varbūt daži mirkļi, kuros es pūšu svecītes uz kautkā tortveidīga. bet varbūt tās ir tikai nenotikušas ilūzijas?..
es atceros visādas citas, tikai ne savas dzimšanas dienas tortes - varbūt tāpēc, ka bērnībā, līdzās vienīgajai normālajai, bet reti dabūnamajai cielaviņai, bija tikai kaut kādas treknu margarīna rožu čupas, kuras mani ne tikai atstāja vienaldzīgu, bet vēl vāirāk - izraisīja zināmu riebumu?.. varbūt tāpēc, ka savā būtībā neesmu izteikts toršu cienītājs, bet varbūt tāpēc, ka no mazām dienām mūsu ģimenē nebija tāda izteikta tradīcija - torte - , jo uz visām jubilējām bija tik daudz visa kā cita - pīrāgi un biezpienmaizes, un ābolu plātsmaizes, un smilšu cepumi, un žagariņi, un vafeles un saldās ruletes, un kukuūzas nūjiņas īrisos un ..

tā torte, kuru atceros - tā bija ļoti skaista. īpaša. tajā nebija svecīšu un to es negriezu tusiņa laikā un neviens no viesiem pat nedabūja to pagaršot. šo dāvanā saņemto, tiem laikiem neticami speciālo, pēc pasūtījuma pagatavoto torti, uz kuras skaisti marcipānā iezīmēta gozējās mana sapņu skrituļslida un uzraksts "tavu sapņu piepildījumam".. tātad šo torti, pēcsvinību naktī, atbraucot uz mājām, kāpjot no taksīša, neveikli izlaidu no rokām, tā nokrita uz asfalta, es raudādama to sakasīju un mazliet saškiebušos nesu mājā. daļu ēst nevarēja, bet tā daļa, ko varēja, mmm, cik garda tā bija.. caur asarām tā garšoja saldi maiga, viegla un kā īsta dzimšanas diena!

galu galā, īstos svētkos un arī šodien man ir mans ķiršu kompots. mūsu ķiršu kompots , kas neļauj būt vienai nekad un nekur, mūžīgi mūžos. ;)

jā, bet tomēr tas ir kaut kā tā skaisti laikam, kad filmās rāda to momentu - pa vidu brīnišķīgām svinībām pēkšņi dziest gaismas un gaviļnieku spilgti izgaismo dzirkstošu svecīšu klājums uz tortes, visi dzied un jubilārs ir.. laikam jau laimigs..
;)

3 komentāri: