pirmdiena, 2009. gada 7. septembris

atskaitos, ka

ābolus šodien nenomizoju. toties kabačus gan un sataisīju tos ziemai. 
vienkārši - ņemam kabačus (es ņēmu 1 lielu un 2 normālus un 1 ļoti maziņu), nomizojam, sagriežam mazos gabaliņos, var arī rīvēt, bet man gribējās, lai nav galīgi putriņa. tad ņemam burkānus (es ņēmu kādus 6 vidējus), nomizojam un sarīvējam uz rupjās rīves. tad ņemam sīpolus (es ņēmu 3 parastus standarta izmēra), nomizo, sagriež (es griezu ļoti smalki, var pat teikt kapāju, jo man tā patīk, bet tas pēc katra gaumes), tad ņemam ķiplokus, kādas 5 daiviņas, nomizojam, sakapājam, sarīvējam uz smalkās rīves vai saspiežam ķiploku spiedē. tad ņemam 4 - 5 tomātus (es tos vispirms aplēju ar verdošu ūdeni un novilku tiem mizu, jo man nepatīk pēc tam, kad tā miza starp zobiem sprūst), bezmizu tomātus sagriežam. 

tad. dziļā pannā (var arī katliņā) sakarsējam nedaudz augu eļļas (es ņēmu saulespuķu, bet vislabāk jau ņemt rafinētu vīnogu kauliņu), vispirms apcepam sīpoliņus, tad pievienojam burkāniņus, apcepam, apcepam, pievienojam kabačus un liekam vāku virsū, lai sutinās. kādu pusstundu jau vismaz, pat minūtes 45, uz maziņas uguns, tad pievienojam saspiestos ķiplokus un sagrieztos tomātus. sutinām vēl.
viss mums tur tai pannā tā smuki sulīgi savienojas. māja smaržo pēc ražīga rudens, mutē jau siekalas no domas, kā aukstā ziemas vakarā no burciņas ņemsim šo sautējumu, sildīsim, pārbērsim ar rīvētu sieru  un baudīsim kopā ar vārītiem rīsiem, vai vārītiem kartupeļiem, vai vārītiem makaroniem, vai, ja paveiksies, kādu labu teļa gaļas gabaliņu...

lai mums labi garšo! 
;)

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru